No other aircraft has captured the public's imagination like the airships. Part two of The Airships explores the worldwide fascination with these magnificent flying machines and the people who piloted them.
In September 1925, the American built Shenandoah was destroyed during a publicity tour of the Mid-West. Fourteen crew members were killed and the on-going interest of the US Navy in airships wavered.
In a chartered Italian airship re-named Norge, Norwegian explorer, Roald Amundsen together with Italy's most experienced airships designer, Umberto Nobile, as pilot, set about one of the most daring exploits in aviation history - flying to the North Pole.
When the Norge arrived at the base camp, US Naval airman, Lieutenant Richard E. Byrd was preparing his Fokker skiplane for a flight to the Pole. The Airships shows the amazing footage of Amundsen and Byrd 'comparing notes' in that remote setting.
Byrd was first to take off and returned with the news he had made it - a fact hotly disputed to this day. Disappointed but philosophical about the situation, Amundsen decided he would not only fly to the Pole, but that Norge would cross the frozen arctic circle to Alaska, which it did, completing one of the most remarkable journeys in aviation history.
By 1926, restrictions had been lifted on German industries and they set about building the ultimate, "dream machine", a super giant airship named, Graf Zeppelin - a ship destined to become the most famous and successful airship ever built. For Germans, it became a national symbol. In 1928 it made the first passenger flight from Europe to New York and back. The Americans were swept off their feet with Zeppelin mania.
The Airships shows footage never before seen on television of the Graf Zeppelin's history-making flight across the North Atlantic, the Siberian plains, landing in Tokyo, on across the Pacific via San Francisco to Los Angeles and then arriving safely home in just over 12 flying days. In one flight, the Graf Zeppelin had turned the aviation world on its head.
មិនមានយន្តហោះណាផ្សេងទៀតបានចាប់យកការស្រមើលស្រមៃពីសាធារណជនដូចជាយន្តហោះ។ ផ្នែកទី 2 នៃអាកាសយានិកនេះបង្ហាញអំពីការចាប់អារម្មណ៍ទូទាំងពិភពលោកជាមួយម៉ាស៊ីនហោះដ៏អស្ចារ្យទាំងនេះនិងមនុស្សដែលបានសាកល្បងពួកគេ។
នៅខែកញ្ញាឆ្នាំ 1925 ជនជាតិអាមេរិកម្នាក់ដែលបានសាងសង់លោកសេនដូណាត្រូវបានបំផ្លាញក្នុងអំឡុងពេលដំណើរទស្សនកិច្ចជាសាធារណៈនៅពាក់កណ្តាលភាគខាងលិច។ សមាជិកនាវិកដប់បួននាក់ត្រូវបានសម្លាប់ហើយការចោទប្រកាន់ដែលកំពុងបន្តរបស់កងនាវាចរអាម៉េរិកក្នុងអាកាសចរណ៍បានរលក។
នៅក្នុងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍អ៊ីតាលីដែលមានឈ្មោះថា Norge អ្នករុករកជនជាតិន័រវេរលោក Roald Amundsen រួមជាមួយអ្នករចនាយន្តហោះដែលមានបទពិសោធច្រើនបំផុតនៅប្រទេសអ៊ីតាលីលោក Umberto Nobile ជាអ្នកបើកបរបានកំណត់អំពីការកេងប្រវ័ញ្ចដ៏ក្លៀវក្លាបំផុតនៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រអាកាសចរណ៍ - ហោះទៅប៉ូលខាងជើង។
នៅពេលដែល Norge បានមកដល់ជំរុំមូលដ្ឋានកងទ័ពអាកាសជើងទឹករបស់សហរដ្ឋអាមេរិកកងវរសេនាតូចលោក Richard E. Byrd ត្រូវបានគេរៀបចំ skippular Fokker របស់គាត់សម្រាប់ការហោះហើរទៅកាន់ប៉ូល។ អាកាសយានដ្ឋានបង្ហាញរូបភាពដ៏អស្ចារ្យរបស់ Amundsen និង Byrd 'ប្រៀបធៀបកំណត់ចំណាំ' នៅក្នុងការកំណត់ពីចម្ងាយនោះ។
Byrd គឺជាលើកដំបូងដើម្បីយកចេញនិងបានត្រឡប់មកវិញជាមួយនឹងព័ត៌មានដែលគាត់បានធ្វើវា - ជាការពិតយ៉ាងខ្លាំងដែលមានជម្លោះទៅថ្ងៃនេះ។ លោក Amundsen បានសម្តែងការខកចិត្តប៉ុន្តែជាទស្សនវិទូអំពីស្ថានភាពនេះលោក Amundsen បានសម្រេចថាលោកនឹងមិនត្រឹមតែហោះហើរទៅកាន់ប៉ុលនោះទេប៉ុន្តែលោក Norge នឹងឆ្លងកាត់រង្វង់កកស្ទះនៅតំបន់អាក់ទិចកកទៅអាឡាស្កាដែលវាបានបំពេញនូវដំណើរដ៏គួរឱ្យកត់សម្គាល់មួយក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រអាកាសចរណ៍។
នៅឆ្នាំ 1926 ការរឹតបន្តឹងត្រូវបានដកចេញពីឧស្សាហកម្មរបស់អាល្លឺម៉ង់ហើយពួកគេបានចាប់ផ្តើមសាងសង់ម៉ាស៊ីនសុបិនដ៏ធំបំផុតដែលជាយានអវកាសយក្សដ៏ធំមួយឈ្មោះថា Graf Zeppelin ដែលជាកប៉ាល់ដែលត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីក្លាយជាអាកាសយន្ដដ៏ល្បីល្បាញនិងជោគជ័យបំផុត។ សម្រាប់អាល្លឺម៉ង់វាបានក្លាយជានិមិត្តសញ្ញាជាតិ។ នៅឆ្នាំ 1928 វាបានធ្វើជើងហោះហើរអ្នកដំណើរដំបូងពីអឺរ៉ុបទៅកាន់ញូវយ៉កនិងត្រឡប់មកវិញ។ ជនជាតិអាមេរិកត្រូវបានគេបោសសម្អាតដោយជើង Zeppelin mania ។
អាកាសយានដ្ឋានបង្ហាញពីរូបភាពដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមកនៅលើកញ្ចក់ទូរទស្សន៍នៃការហោះហើរប្រវត្តិសាស្ត្ររបស់លោក Graf Zeppelin នៅទូទាំងតំបន់អាត្លង់ទិចខាងជើងដែលជាវាលទំនាបស៊ីបេរីដែលចុះចតនៅទីក្រុងតូក្យូឆ្លងកាត់ប៉ាស៊ីហ្វិកតាមរយៈសាន់ហ្រ្វាន់ស៊ីស្កូទៅទីក្រុងឡូសអេនជឺលេសហើយបន្ទាប់មកមកដល់ផ្ទះដោយសុវត្ថិភាពដោយហោះហើរបានត្រឹមតែ 12 ដង ថ្ងៃ។ នៅក្នុងការហោះហើរមួយ Graf Zeppelin បានប្រែទៅជាពិភពអាកាសចរណ៍នៅលើក្បាលរបស់ខ្លួន។
No comments:
Post a Comment